REKLAMAČNÍ ŘÁD
1. Všeobecná ustanovení
Reklamační řád je nedílnou součástí Všeobecných obchodních podmínek prodávajícího
Ing. Zdeněk Janovský, IČ 10134298, DIČ CZ421028009, se sídlem Pilská 11, 198 00 Praha 9,
zapsaný u Úřadu MČ Praha 14 pod č.j. UMCP14-ŽO/12/1142/TOZ/3
a popisuje postup, jakým způsobem postupovat při reklamaci zboží pořízeného od prodávajícího.
Kupující je povinen se seznámit s Reklamačním řádem a Všeobecnými podmínkami ještě
před objednáním zboží. Uzavřením kupní smlouvy a převzetím zboží od prodávajícího kupující
souhlasí s tímto Reklamačním řádem.
Jako doklad o záruce (záruční list) slouží ke každému zakoupenému zboží nákupní doklad
(faktura nebo prodejka – dále jen „záruční list“) se zákonem uvedenými všemi potřebnými
údaji pro uplatnění záruky (datum prodeje, název zboží, cena, množství atd.)
2. Délka záruky
Záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím, tj. dnem uvedeným na nákupním
dokladu. Při prodeji spotřebního zboží je zákonná záruční doba pro soukromé osoby 24 měsíců,
pro podnikající fyzické osoby a právnické osoby 6 měsíců. Záruční doba se prodlužuje o dobu,
po kterou bylo zboží v reklamaci.
3. Záruční podmínky
Kupující je povinen při dodání zkontrolovat spolu s dopravcem stav zásilky (počet balíků,
poškození krabice, neporušenost pásky) podle přepravního listu. Kupující je oprávněn
odmítnout převzetí zásilky, která není ve shodě s kupní smlouvou, s tím, že zásilka je
např. neúplná nebo poškozená. Pokud takto poškozenou zásilku kupující od přepravce
převezme, je nezbytné poškození popsat v předávacím protokolu přepravce.
Neúplnou nebo poškozenou zásilku je nutno neprodleně oznámit e-mailem na adresu
z.jankovsky@email.cz, sepsat s dopravcem škodní protokol a tento bez zbytečného odkladu
zaslat e-mailem prodávajícímu. Dodatečná reklamace neúplnosti nebo vnějšího poškození zásilky
nezbavuje kupujícího práva věc reklamovat, dává však prodávajícímu možnost prokázat,
že se nejedná o rozpor s kupní smlouvou.
Místem pro uplatnění reklamace je provozovna prodávajícího – Ing. Zdeněk Janovský,
Pilská 11/23, 198 00 Praha 9, e-mail z.jankovsky@email.cz. Kupující zašle přepravní službou
vadné zboží na adresu provozovny prodávajícího tak zabezpečené, aby nedošlo v průběhu přepravy
k jeho poškození. Zásilka musí obsahovat reklamované zboží (včetně kompletního příslušenství),
kopii nákupního dokladu, podrobný popis závady a dostatečné údaje kupujícího
(zejm. zpáteční adresu a tel. číslo).
Kupující doloží platnost záruky předložením nákupního dokladu.
Záruka se nevztahuje na závady vzniklé:
- mechanickým poškozením zboží,
- používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí,
chemickými a mechanickými vlivy prostředí běžným podmínkám,
- neodbornou instalací, zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním péče o zboží,
- nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s návodem,
- provedením nekvalifikovaného zásahu či změnou parametrů,
- úpravou zboží zákazníkem, vznikla-li vada v důsledku této úpravy,
- poškozením přírodními živly nebo vyšší mocí.
4. Vyřízení reklamace
Reklamaci včetně odstranění závady vyřídí prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději
však do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po vyřízení oprávněné reklamace se záruční
doba prodlužuje o dobu trvání reklamace.
V případě neoprávněné reklamace se záruční doba neprodlužuje.
5. Závěrečná ustanovení
Tento reklamační řád je platný od 1.1.2014 a ruší platnost předchozích reklamačních řádů.
Tento reklamační řád je k dispozici v provozovně prodávajícího (Ing. Zdeněk Janovský,
Pilská 11, 198 00 Praha 9 - Hostavice) nebo jako dokument na e-shopu prodávajícího
V Praze dne 1.1.2014